Khamis, 23 Ogos 2012

Cahaya Malam Istiqarah


Aku datang bersujud dihadapan Mu

Sucikan hati  ya Allah, sehingga dapat melaksanakan kehendak dan rencana MU dalam hidup ini.

Ya Allah, jika dia bukan pemilik tulang rusuku, janganlah biarkan aku terus merindukan kehadirannya.
janganlah biarkan aku, melabuhkan hati  dihatinya..
kikislah pesonanya dari pelupuk mata ku dan jauhkan dia dari relung hati ku

Gantilah damba kerinduan dan cinta yang ada didada ini dengan kasih dari dan pada MU yang tulus, murni
dan tolonglah aku agar dapat mengasihinya sebagai sahabat.

Tetapi jika Engkau ciptakan dia untuk ku
ya Allah tolong satukan hati kami
bantulah aku untuk mencintai, mengerti dan menerima dia sepenuhnya
berikan aku kesabaran, ketekunan dan kesungguhan untuk memenangkan hatinya

Redhai dia, agar dia juga mencintai, mengerti dan menerima aku dengan segala kelebihan dan kekurangan ku
sebagaimana telah Engkau ciptakan

Yakinkanlah dia bahwa aku bersungguh-sungguh mencintai dan rela membahagi suka dan duka saya dengan nya

Ya Allah Maha Pengasih, dengarkanlah doa ku ini
lepaskanlah saya dari keraguan ini menurut kasih dan kehendak MU

Allah yang Maha kekal, aku tahu bahwa Engkau sentiasa memberikan yang terbaik untuk ku
luka dan keraguan yang aku alami, pasti ada hikmahnya.

Perhubungan ini mengajarkan aku untuk hidup makin dekat kepada MU untuk lebih peka terhadap suaraMU yang membimbing aku menuju NUR cahaya Mu

Ajarkan aku untuk tetap setia dan sabar menanti tibanya waktu yang telah Engkau tentukan

Jadikanlah kehendak MU dan bukan kehendak ku yang menjadi dalam setiap bahagian hidup ini

Ya Allah, semoga Engkau mendengarkan dan mengabulkan permohonanku


CERITA AKU DAN DIA
SEKIAN TERIMA KASIH

3 ulasan:

  1. bukan istiqarah adek oi..istikharah.

    pakai niqob tapi bahasa arab pun salah lagi pronounce nye. ehem.

    BalasPadam
  2. sangat bagus tulisan mu,,terimaksih ya..

    BalasPadam
  3. Yg nama nya NUR itu cahaya dari Ilahi y sungguh istimewa.

    BalasPadam